Trening siłowy

Trening siłowy

Wpływ treningu siłowego na organizm:

  • Pomaga spalić tłuszcz - Budowanie mięśni to dobry sposób na pozbycie się tkanki tłuszczowej, ponieważ każdy dodatkowy kilogram tkanki mięśniowej powoduje wzrost podstawowej przemiany materii o ok. 75 kcal dziennie. Dlatego regularne dźwiganie ciężarów jest równie pomocne w redukowaniu tkanki tłuszczowej jak trening aerobowy (cardio)

  • Poprawia samopoczucie - W trakcie treningu siłowego wzmaga się produkcja endorfin(„hormonów szczęścia”), dzięki czemu osoby ćwiczące mają lepsze samopoczucie i są bardziej zadowolone z życia. Ponadto lepszy wygląd naszego ciała pomaga w uzyskaniu większej pewności siebie, w związku z tym powodzenie towarzyszy nam w każdym aspekcie naszego życia.

  • Zmniejsza ryzyko kontuzji - Trening siłowy nie tylko wzmacnia twoje mięśnie, ale także kości, więzadła, ścięgna, które utrzymują nasze ciało w ruchu. Dlatego systematyczne ćwiczenia pomagają uchronić nas przed kontuzjami.

  • Zwiększa siłę i wytrzymałość mięśni - Regularne dźwiganie ciężarów zwiększa naszą siłę i wytrzymałość, co nie tylko wpływa na jakość naszego treningu, ale także ułatwia codzienne życie. Powszednie czynności fizyczne, które kiedyś wymagały od nas sporego wysiłku, możemy wykonać z łatwością, co znacznie oszczędza nasz czas i nerwy.

  • Poprawia stan zdrowia - Dźwiganie ciężarów podnosi poziom dobrego cholesterolu( HDL) i obniża ilość złego cholesterolu (LDL) oraz ciśnienie tętnicze krwi, co zmniejsza ryzyko powstawania chorób związanych z układem krążenia. Ponadto pomaga w leczeniu dolegliwości związanych z cukrzycą oraz redukuje ryzyko wystąpienia osteoporozy poprzez zwiększenie gęstości kości.

  • Redukuje objawy stresu - Ćwiczenia na siłownio powodują pobudzenie wszystkich układów naszego ciała i mają wpływ na wydzielenie się odpowiednich hormonów, dzięki czemu redukują objawy stresu i niepokoju, które w codziennym życiu nie omijają nikogo.

  • Stabilizuje i poprawia postawę ciała - Mięśnie naszego ciała kształtują sposób w jaki siedzimy, stoimy czy poruszamy się, dlatego zwiększenie ich siły pomaga w utrzymaniu prawidłowej sylwetki, co zmniejsza ryzyko wystąpienia codziennych dolegliwości związanych z siedzącym trybem życia.